Facebook Split Test – A/B Testiranje

ORIGINAL TEKST (Vanja Bijelić) – Facebook Split Test – A/B Testiranj – Ferenčić Internet Marketing
Facebookova opcija Split Test je jedna od najkorisnijih opcija za testiranje kod oglašavanja. Kada se Split Test pojavio, bilo ga je moguće koristiti samo na Traffic kampanjama i moguće je bilo testirati mjesto prikazivanja oglasa (placements), optimizaciju (delivery optimization) i publiku (audience).
“Never stop testing, and your advertising will never stop improving.”
Početkom 2018. godine, Facebook je uveo još jednu važnu opciju kod Split Testa, a to je bila mogućnost testiranja različitih oglasa (creatives). Sad smo mogli napokon dobiti točne rezultate kod testiranja oglasa, bez da je Facebook sam unaprijed odlučio tko je pobjednik i koji oglas će više prikazivati. To za nas oglašivače znači prikaz relevantnijihrezultata prilikom testiranja.
Slika 1. Odabir Split Testa kod Traffic kampanje
Iako je Split Test veoma korisna i važna opcija kod testiranja, ta opcija je nedostajalakod tipova kampanje koji nisu bili Traffic, odnosno kod kampanja gdje cilj nije bio voditi ljude s Facebooka. To se promijenilo u posljednjih par tjedana.
Trenutno je ta opcija moguća kod gotovo svih ciljeva kampanja, točnije kod sljedećih ciljeva:
- Reach
- Traffic
- Engagement
- App installs
- Video views
- Lead generation
- Conversions
- Catalog sales
Engagement kampanje su jedne od najkorištenijih uz Traffic kampanje tako da ovu opciju pozdravljamo u potpunosti i sigurno će biti od velike pomoći svim oglašivačima.
Kreiranje Split Testa
Proces kreacije Split Testa je vrlo jednostavan. Za početak trebate otići u Ads Manager i odabrati kampanju koju želite. Dovoljno je kod cilja kampanje označiti “Create Split Test” opciju.
Slika 2. Odabir Split Testa kod Engagement kampanje
Sljedeći korak je kreiranje Ad Grupe u kojoj odabirete varijablu za testiranje, odnosno hoćete li testirati sliku/tekst oglasa, optimizaciju, publiku ili mjesto prikazivanja oglasa.
Slika 3. Odabir varijable za testiranje
U primjeru je odabrana “Creative” kao varijabla koju ćemo testirati, odnosno testiramo oglase kojima možemo mijenjati slike i tekst. Nakon što odaberemo publiku, odredimo budžet, optimizaciju i ostale VAŽNE 🙂 sitnice, vrijeme je da kreiramo različite oglase.
Slika 4. Oglas A
I naravno, tu je još oglas B, a možemo ići i dalje, odnosno može ih biti više od 2.
Slika 5. Oglas B
Nakon toga pustimo Facebook i testiranje da odrade svoje i dobijemo rezultate koji su najčešće dosta važni za daljnju optimizaciju postojeće kampanje, ali i određivanje smjera u kojem ćemo ići s oglašavanjem.
Sljedeća slika je rezultat Split Testa kod Traffic kampanje gdje smo za isti budžet dobili 100 klikova više s tim da je razlika kod CPC-a dosta mala, a što bi bilo da je veća? 🙂
Slika 6. Rezultati kod Split Testa
Testiranje je najbolji način za upoznavanje publike, određivanje ciljeva kampanje, optimizacije…
… i vlastito učenje! Sretno!
