ORIGINAL TEKST (Vanja Bijelić) – Ferenčić Internet Marketing – Copy Event Tracking
U ovom blog postu ću vam opisati jedan vrlo koristan Google Tag Manager event pomoću kojeg možete u Google Analyticsu pratiti sve što korisnik kopira na vašoj web stranici.
Možemo pretpostaviti na prvu da će to biti broj poslovnice, email podrške ili web shopa i sl., ali budite sigurni da se svakakvi zanimljivi rezultati mogu pronaći s tim eventom. 😉
Da bi uopće mogli to napraviti na jednostavan način, potreban vam je Google Tag Manager. Stoga, ako ga nemate – kreirajte ga i postavite na web.
1. Kreiramo Event Listener
Za početak kreirate Custom Listenera s kodom koji služi za dohvaćanje kopiranog teksta i onda ga “gura” u dataLayer. Kod možete preuzeti klikom na gumb “CODE 1” ili ga kopirati iz pastebina direktno na stranici.

2. Implementacija u Google Tag Manager
Kreiramo “Custom HTML” Tag u Google Tag Manageru i kao trigger postavimo “All Pages”.
Naziv Taga: Custom Listener – Copy Event – All Pages
Slika 1. HTML kod
Nakon što ste kreirali Tag i spremili sve, možete otići na preview, upaliti u novom tabu web stranicu i testirati. Za početak vam se treba pokazati Tag ispaljen na svakoj stranici bez da ste išta napravili i to izgleda kao na sljedećoj slici.
Slika 2. Tag Fired
Nakon što vam se to pokaže, možete kopirati bilo koji tekst sa stranice i vidjet ćete s lijeve strane u summary da vam se otvorio textCopied.
Slika 3. textCopied
Kliknete na textCopied te na Data Layer i možete vidjeti sve informacije o kopiranom tekstu. Prvi dio je gotov.
Slika 4. Data Layer – textCopied
3. Data Layer Variable
U sljedećem koraku moramo kreirati Data Layer varijablu. Kreiramo je tako da odemo pod Variables i na User-Defined Variables kreiramo novu. Naziv varijable mora biti clipboardText, a taj podatak možete izvući s prošle slike.

Slika 5. Nova Varijabla
Otiđete na preview mode i pogledate novi vrijednost pod Variables na textCopied>> clipboardText.
Ta varijabla će se koristiti u sljedećem korake da šalje kopirani tekst u Google Analytics.

Slika 6. Pregled Varijabli
4. Posljednji korak u Google Tag Manageru
Za kraj je potrebno kreirati novi Tag (event) koji će bilježiti svako kopiranje u Google Analyticsu.
Naziv Taga: GA – Copy Event
Odaberemo Event, kategoriju nazovete sami kako vam odgovara, kao Action stavite varijablu clipboardText koju smo kreirali, a kao label Page Path da možemo vidjeti gdje je to kopirano. Naravno, povežemo to s Google Analyticsom.
Slika 7. Kreiranje novog Taga
Još nam ostaje trigger kojeg moramo sami kreirati. Odaberemo Other – Custom Event i dodamo varijablu textCopied jer ona predstavlja event koji pamti tekst.
Naziv Triggera: textCopied
Slike 8. Kreiranje novog Triggera
To je to. Napravite preview je li vam Copy Event radi dobro, ako je sve u redu, napravite Publish. 🙂
Slika 9. Preview i testiranje
5. Google Analytics
Ostaje nam provjera u Analyticsu. Behavior >> Events >> Overview.
Secondary dimension: Event Action
Slika 10. Google Analytics
Nadam se da ćete iskoristiti “čari” i prednosti ovog načina praćenja custom Evenata. Lijep pozdrav! 😉